Werken bij de SVB: Dat biedt kansen

De Sociale Verzekeringsbank (SVB) zoekt denkers en doeners die graag het initiatief nemen. Maatschappelijke ontwikkelingen, veranderingen in wetgeving, allemaal zaken waardoor geen dag hetzelfde is bij de SVB. Daarom zijn we de arbeidsmarktcampagne gestart: Werken bij de SVB: Dat biedt kansen’.

Diana Starmans - eindverantwoordelijk voor onder andere IT en Bedrijfsvoering – is in dienst bij de SVB sinds begin van dit jaar: “In de korte periode dat ik hier werk, word ik dagelijks verrast door de hoeveelheid energie binnen deze organisatie. De SVB keert elk jaar 45 miljard euro uit aan 5,5 miljoen klanten. Daar komt veel bij kijken. Ik verwacht dat we via de nieuwe arbeidsmarktcampagne goed over weten te brengen hoe uitdagend het is om hier te werken.”

Perspectief
Dagelijks zorgen we met ruim 3.800 collega’s dat 5,5 miljoen klanten krijgen waar ze recht op hebben. Een belangrijke maatschappelijke taak. De SVB voert veel verschillende regelingen uit zoals de kinderbijslag, AOW-pensioen en het persoonsgebonden budget. Er gebeurt dus veel in de organisatie en er ontstaan voortdurend boeiende vraagstukken die moeten worden beantwoord. Hierdoor heb je de kans om je te blijven ontwikkelen, als professional, en ook als individu. Zo heeft de SVB een eigen academie en een breed scala aan mogelijkheden om elke collega op maat te helpen bij zijn of haar loopbaan. Kijk op www.werkenbijdesvb.nl voor jouw loopbaan bij de SVB.

Arbeidsmarktcampagne
De SVB gaat in de komende maanden haar zichtbaarheid vergroten onder potentiële nieuwe collega’s. Hiervoor wordt gebruikt gemaakt van social media en evenementen, waardoor het bereik van de arbeidsmarktcampagne wordt vergroot. In een latere periode wordt ook werving voor specifieke functies toegevoegd. Met deze aanpak wil de SVB die mensen werven die bij de organisatie passen. En die vanuit hun expertise willen bijdragen aan de strategische doelen van de SVB.