SVB zoekt PGB-leden voor de Klantenadviesraad

De SVB wil haar dienstverlening blijven verbeteren. Zo houden wij regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken om te peilen hoe onze klanten onze dienstverlening ervaren. Ook heeft de SVB een Klantenadviesraad. In deze raad is er per 1 januari 2020 plek voor twee nieuwe leden die onze klanten met een Persoonsgebonden Budget (PGB) vertegenwoordigen.

Wat doet de Klantenadviesraad?
De Klantenadviesraad denkt en praat mee met de SVB, plenair en in werkgroepen. Deze raad koppelt signalen van klanten terug aan de SVB en doet ook voorstellen tot het verbeteren van onze dienstverlening. Als gesprekspartner van de Raad van Bestuur geeft de Klantenadviesraad gevraagd en ongevraagd advies en helpt zo de kwaliteit van onze dienstverlening hoog te houden.

De Klantenadviesraad bestaat uit één voorzitter en tien leden en is een afspiegeling van alle klanten van de SVB. Vijf leden worden voorgedragen door landelijke organisaties voor onder andere ouderen en werknemers. De vijf overige zetels worden bezet door klanten van de SVB.

Wie zoeken wij?
Momenteel zoekt de Klantenadviesraad twee nieuwe leden (houders van een Persoonsgebonden Budget). Klik hier voor meer informatie over deze functie.