SVB ondertekent Charter Diversiteit

Diana Starmans, bestuurslid van de Sociale Verzekeringsbank, ondertekende op donderdag 2 juli 2020 namens de Raad van Bestuur het Charter Diversiteit. Deze ondertekening onderschrijft de ambitie van de SVB om een inclusieve en diverse organisatie te zijn. Een afspiegeling van de maatschappij.

Diana Starmans: ‘We vinden diversiteit en inclusie al langere tijd belangrijk, om meerdere redenen. We geloven in de kracht van een divers samengestelde organisatie. Zo kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn. We vinden het belangrijk om voor iedereen een aantrekkelijk werkgever te zijn en een gelijke kans op de arbeidsmarkt te geven. Iedereen moet zich bij ons thuis kunnen voelen. Medewerkers moeten zichzelf kunnen zijn binnen onze organisatie en zich uitgenodigd en vrij voelen om hun mening te geven. We vinden dit belangrijk omdat we er beter van worden als organisatie. Met een diversiteit aan perspectieven zijn we creatiever en innovatiever: beter in staat complexe problemen op te lossen, goede service te leveren en nieuwe kansen te signaleren en te benutten’.

Diversiteit in Bedrijf
Diversiteit in Bedrijf is een initiatief van de Stichting van de Arbeid, het overlegorgaan van werkgevers- en werknemersorganisaties. Diversiteit in Bedrijf ondersteunt werkgevers en werknemers in hun streven naar meer diversiteit in hun organisaties door het delen van kennis, aanreiken van netwerken en het geven van advies.