Steeds meer digitaal

Persoonlijk contact waar nodig

De dienstverlening van de SVB bestaat steeds meer uit slimme ICT-oplossingen. Stabiliteit en betrouwbaarheid van de ICT-infrastructuur zijn daarom steeds belangrijker. We investeren in een wendbare en veilige ICT-infrastructuur en moderniseren onze ICT-systemen stapsgewijs. Een mooi voorbeeld hiervan is de realisatie van vAKWerk: een nieuwe IT-omgeving waarbij we onze verschillende IT-systemen hebben geïntegreerd.

Onze klanten kunnen online in een persoonlijke omgeving zelf hun zaken regelen, op het moment dat hen goed uit komt. Voor klanten die onvoldoende uit de voeten kunnen met de digitale omgeving, is de SVB tijdens kantooruren bereikbaar via de meer traditionele dienstverlening en zorgt de SVB voor extra hulp waar dat nodig is.

Innovatie
In 2017 is het innovatielab ‘Novum’ opgericht. Dit platform heeft als doel innovatie te gebruiken om de dienstverlening van de SVB continu te verbeteren. Door veel te experimenteren, leren we wat werkt én wat niet werkt. De wensen van de burger staan hierbij altijd centraal.

Lees meer over: