Regenboogvlag bij de SVB

Social+Return_geknipt+-+nummer+1

Bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB) is iedereen welkom. Ongeacht geslacht, geloof, huidskleur, handicap, leeftijd of geaardheid. Daarom wordt op Coming Out Dag op alle locaties de regenboogvlag gehesen. Stefan van de Griendt, directeur HR: ‘We hechten veel waarde aan diversiteit bij de SVB. Onze organisatie is een afspiegeling van de maatschappij. Vandaar dat vandaag overal de regenboogvlag wappert.’

Op Coming Out Dag wordt jaarlijks aandacht besteed aan ‘uit de kast komen’: het moment dat een lesbienne, homo, biseksueel of transgender (LHBT+) openlijk voor zijn of haar geaardheid uitkomt. Door middel van het hijsen van de vlag, geeft de Sociale Verzekeringsbank aandacht aan het uit de kast komen.

‘Het is belangrijk dat je kunt zijn wie je bent. Op straat, thuis en óók op je werk. Door het hijsen van de regenboogvlag laten we zien dat we deze boodschap ondersteunen’, vervolgt Stefan.

Iedereen is welkom
Vroeg of laat komt iedereen met de Sociale Verzekeringsbank in aanraking. Daarom is het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. Dit geldt voor klanten en ook voor medewerkers.