Amstelveen,
10
januari
2019
|
16:47
Europe/Amsterdam

Pilot Gezamenlijke Dienstverlening op locatie krijgt vervolg

De SVB is continue bezig met de vraag; hoe kunnen we onze dienstverlening nog meer verbeteren? Een vraag waarbij de klant altijd centraal staat. Daarom hebben we ook weer in 2018 veel geïnvesteerd om de dienstverlening aan onze klanten verder te optimaliseren. Zo hebben we bijvoorbeeld deelgenomen aan de pilot Gezamenlijke Dienstverlening op locatie waarbij in vijf gemeenten SVB-medewerkers aan het gemeenteloket burgers hebben geholpen bij vragen en problemen. Samen met UWV, CAK, Juridisch loket, de Belastingdienst en DUO en natuurlijk de gemeente zelf waren we gedurende een dag per week beschikbaar voor vragen van burgers. Op deze manier kan een klant op dezelfde dag geholpen worden door de verschillende organisaties. Wij willen hiermee graag voorkomen dat klanten het gevoel krijgen van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Uit de evaluatie is gebleken dat klanten deze persoonlijke dienstverlening goed konden waarderen.

De SVB gaat in 2019 verder met deze pilot op de vijf locaties* in verbeterde vorm. Daarnaast wordt onderzocht op welke manier wij bij meerdere gemeenten gezamenlijke dienstverlening kunnen bieden.

*Deelnemende gemeenten: Amsterdam, Breda, Enschede, Leeuwarden en Maastricht. Deelnemende SVB-locaties: Breda, Deventer, Groningen, Roermond en Zaanstad