Amstelveen,
04
april
2019
|
13:39
Europe/Amsterdam

Ook via WhatsApp contact met de Sociale Verzekeringsbank

Budgethouders met een PGB en zorgverleners kunnen vanaf nu ook via WhatsApp contact opnemen met de Sociale Verzekeringsbank. Op verzoek van onze budgethouders zijn wij gestart met een proef hiervoor. De komende zes maanden gaan we onderzoeken of WhatsApp bevalt, en hoe vaak budgethouders dit gebruiken. We willen natuurlijk dat budgethouders zo gemakkelijk mogelijk contact met ons kunnen opnemen. WhatsApp gaat hier zeker aan bijdragen.

Via WhatsApp kunnen budgethouders en zorgverleners zakelijke vragen stellen over het PGB. Sinds de start van de proef zien we diverse vragen voorbijkomen. Denk dan aan vragen over betaalinformatie, maar ook complexe dossiervragen. Ieder app-gesprek wordt bijgehouden in de PGB administratie, zodat deze altijd kan worden teruggevonden in het klantdossier. Het doorgeven van wijzigingen, declaraties en overeenkomsten als bijlage is niet mogelijk via WhatsApp. Hiervoor moeten klanten nog altijd MijnPGB voor gebruiken.

Klanten weten de WhatsApp goed te vinden, sinds de start van de pilot eind maart zijn er inmiddels al 800 berichten ontvangen.

Meer weten over hoe contact te leggen via WhatsApp met de SVB? Kijk dan hier voor meer informatie: https://www.svb.nl/int/nl/pgb/contact/contact_pgb/whatsapp_spelregels.jsp

Deel deze release

Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn