Amstelveen,
17
januari
2017
|
06:30
Europe/Amsterdam

Onderzoek de Nationale Ombudsman

De Nationale ombudsman heeft onderzoek gedaan naar de digitale dienstverlening van de SVB. Hij concludeert dat de SVB burgers goed moet voorlichten over het ontvangen van (digitale) poststukken. Ook doet de Nationale ombudsman een aantal aanbevelingen om de dienstverlening te verbeteren.

De SVB is zich ervan bewust dat klanten goed moeten worden voorgelicht, ook over digitale dienstverlening. De aanbevelingen die door de Nationale ombudsman zijn gedaan, zijn voor een groot deel inmiddels opgevolgd. Zo heeft de SVB op de eigen website een speciaal onderdeel met informatie over de digitale dienstverlening.

Gebruik digitale dienstverlening neemt toe
Steeds meer burgers maken gebruik van de online dienstverlening van de SVB. 82% van de klanten dient de aanvraag voor AOW in via Mijn SVB (het digitale portaal van de SVB). Het aanvragen van kinderbijslag scoort nog hoger: in 2016 vroeg 98% van de klanten deze uitkering aan via Mijn SVB.

Voor burgers die (nog) geen gebruik maken van digitale dienstverlening, zorgt de SVB natuurlijk voor passend contact. Dit kan telefonisch en per brief. Ook kunnen burgers een afspraak maken om langs te komen op een van de locaties van de SVB als zij liever persoonlijk te woord worden gestaan. Zo kan een burger altijd kiezen op welke manier hij of zij contact wil hebben met de SVB.

Contactpersonen
photo:Fleur Bello
Fleur Bello
Woordvoerder
020 6564925
photo:Nienke Sneller
Nienke Sneller
Woordvoerder
020 656 4925
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws