Nieuwe leden Raad van Advies

Bernard Wientjes en Sharon Gesthuizen treden toe.

De samenstelling van de Raad van Advies van De Sociale Verzekeringsbank (SVB) verandert. Per 1 oktober is de heer Bernard Wientjes tot voorzitter van de Raad van Advies benoemd. Hij heeft het voorzitterschap van de heer Jacques Wallage overgenomen. De heer Wientjes heeft meer dan drie decennia leiding gegeven aan zijn familiebedrijf. Daarna was hij gedurende een periode van ruim vijf jaar lid van de RvB van de Duitse multinational Villeroy & Boch. Vervolgens is hij vanaf 2005 tot 2014 jaar voorzitter geweest van de werkgevers/ondernemers organisatie VNO-NCW. Vanaf 2014 tot 2017 was hij hoogleraar “ondernemerschap en leiderschap “ aan de Universiteit Utrecht. Daarnaast is hij vanaf 2015 voorzitter van de RVC van KPMG en leidt hij de “Taskforce Bouwagenda”. Bovendien bekleedt hij diverse maatschappelijke functies

Daarnaast treedt Mevrouw Sharon Gesthuizen per 1 oktober toe tot de Raad van Advies. Sharon Gesthuizen was van november 2006 tot maart 2017 Tweede Kamerlid voor de SP. Ze was de woordvoerder op Economische zaken en Justitie. Sinds februari 2017 is ze voorzitter van Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang. Daarnaast is Gesthuizen voorzitter van de Stichting AFNL-NOA.

Maarten Schurink, voorzitter van de SVB over de nieuwe samenstelling van de Raad van Advies: “We verwelkomen Bernard Wientjes en Sharon Gesthuizen bij de SVB. Ik verwacht dat de kennis en kunde die zij allebei meebrengen vanuit hun diverse achtergronden van grote waarde gaat zijn voor de SVB."

Over de Raad van Advies van de Sociale Verzekeringsbank

De Raad van Advies adviseert de Raad van Bestuur over besluitvorming bij strategische aangelegenheden voor de organisatie. De Raad van Advies kan zowel gevraagd als ongevraagd adviseren en fungeert als klankbord voor de Raad van Bestuur. De Raad van Advies bestaat nu, naast Bernard Wientjes uit de volgende leden: Paul Boomkamp, Johan van der Werf en Sharon Gesthuizen. De leden van de Raad van Advies worden benoemd door de Raad van Bestuur van de Sociale Verzekeringsbank.