Lovende woorden voor de Remigratie-app bij Good Practice Awards

De jury van de Good Practice Award 2020 van de Rijksbrede Benchmark Groep heeft lovend gesproken over de Remigratie-app, door de Sociale Verzekeringsbank ingezonden voor deze verkiezing. Helaas mocht de SVB de award niet mee naar huis nemen: het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) heeft met ‘CIZ Versnelt’ de award gewonnen. Een mooi initiatief waar SVB het CIZ van harte mee feliciteert.

Een mooie en waardevolle opsteker

De jury was lovend over de Remigratie-app: Zij vindt het een zeer handige tool voor de klant, want de app biedt vele mogelijkheden en zorgt voor minder afhankelijkheid voor de klanten. Ook vindt de jury het totstandkomingsproces tussen de klant, Novum (het innovatielab van de SVB) en de SVB prijzenswaardig. “De app is snel tot stand gebracht waarbij er binnen de SVB heel goed is samengewerkt”, aldus de jury, "het is een inzending die bij de jury veel waardering geniet."

Rosanne Stotijn, Chief Change Officer bij de SVB was blij met deze woorden: “Mooi om te horen dat de jury zowel de app, als de wijze waarop de app tot stand is gebracht heeft gezien en gewaardeerd. Een app waar onze klanten echt mee geholpen zijn. Ik ben trots op de goede samenwerking tussen klanten, Novum en medewerkers van Dienstverlening Sociale Verzekeringen van onze locatie Leiden.”

Beoordelingscriteria

De jury heeft de inzendingen beoordeeld op originaliteit, actualiteit, toegevoegde waarde, toepasbaarheid en samenwerking. De winnaar werd bepaald door de jury en door publieksstemmen.

De andere deelnemers aan de verkiezing waren Staatsbosbeheer, DUS-I en het RDW.

Om de inzending van de SVB en de andere deelnemers terug te kijken, klik hier.