Hackathon UWV & SVB: inschrijving begonnen

In het weekend van 26 en 27 oktober 2019 vindt de UWV & SVB Hackathon plaats in Eindhoven op het Strijp-S terrein. Studenten worden uitgedaagd om in teams hun creativiteit en skills los te laten op klantsituaties (cases) uit de praktijk. Deelnemers kunnen zich vanaf nu aanmelden voor de hackathon.

Bij de Sociale Verzekeringsbank en UWV streven we naar optimale dienstverlening voor burgers; onze klanten. Dat betekent dat we onze dienstverlening continu verbeteren door nieuwe technische mogelijkheden toe te passen. Deelnemers van de hackathon kunnen ons helpen bij deze innovatie door samen met ons te werken aan oplossingen voor dienstverleningsvraagstukken. De hoofdprijs is een geldbedrag van €2.500 en de kans dat de SVB en/of UWV het winnende product gaan implementeren.

Resultaten hackathon 2018
Vorig jaar vond de derde editie plaats van de UWV & SVB Hackathon. Elf teams ontwikkelden creatieve en innovatieve oplossingen om de digitale dienstverlening van de SVB en UWV te verbeteren. De winnaars ontwikkelden een prototype dat een oplossing biedt voor uitzendbureaus, buitenlandse uitzendkrachten en de SVB. Daarmee kunnen de uitzendkrachten via de mobiele IN&UIT App snel en eenvoudig hun werktijden doorgeven. Voor uitzendbureaus is er een portaal waar zij direct hun eigen data kunnen aanleveren. De medewerker van de SVB kan via hetzelfde portaal sneller en eenvoudiger vaststellen op welke dagen de buitenlandse uitzendkracht in Nederland heeft gewerkt en daarmee recht heeft op kinderbijslag.

Meer weten?

Meteen inschrijven?