Amstelveen,
05
augustus
2019
|
10:19
Europe/Amsterdam

Bureaus Belgische en Duitse zaken scoren een 8,7 voor telefonische dienstverlening

Klanten waarderen de telefonische dienstverlening van de Bureaus Belgische en Duitse zaken met een 8,7. Dit blijkt uit de resultaten van een doorlopend klanttevredenheidsonderzoek. Femke van Riessen werkt bij het Bureau voor Belgische Zaken en vertelt over haar werk: “Mensen zien soms op het gebied van sociale verzekeringen door de bomen het bos niet meer, als bijvoorbeeld hun sociale premies in het verkeerde land zijn afgedragen. Hierdoor kunnen ze geld hebben ontvangen wat weer terugbetaald moet worden. Wij helpen mensen dit weer op te lossen. Dat vind ik echt bijzonder aan het werken bij BBZ.”

Bureau Belgisch en Duitse zaken
De Bureaus voor Belgische zaken (BBZ) en Duitse Zaken (BDZ) zijn specialist in de sociale verzekeringen van Nederland, België en Duitsland. Zij helpen burgers die over de grens gaan wonen, werken of studeren met persoonlijke informatie in begrijpelijke taal. Bijvoorbeeld gepensioneerden die in het buitenland van hun oude dag genieten of jonge emigranten die ergens anders een nieuw bestaan opbouwen. Of mensen die in Nederland wonen en in België of Duitsland werken. Wonen of werken in het buitenland kan gevolgen hebben voor de verzekeringssituatie, de hoogte van kinderbijslag, pensioen of uitkering. Soms wordt een uitkering verlaagd of gestopt als iemand naar het buitenland verhuist of heeft emigratie gevolgen voor de uitkering van de partner. Speciaal voor mensen die in Duitsland of België gaan werken, studeren of wonen (en andersom) hebben we een Bureau voor Duitse Zaken en een Bureau voor Belgische Zaken. Zij helpen deze burgers met het beantwoorden van vragen op allerlei manieren. Bijvoorbeeld via een spreekuur, werkgeversbijeenkomsten en via grensinfo.nl.

Meer feiten, trends en cijfers over de bureaus lees je in de factsheet.

Deel deze release

Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn