Amstelveen,
03
augustus
2017
|
15:50
Europe/Amsterdam

Bijna 325.000 burgers gebruiken maandelijks digitale portalen SVB

Op dit moment regelen bijna 325.000 klanten van de SVB maandelijks hun zaken via de digitale portalen Mijn SVB en Mijn PGB. Ruim 2,4 miljoen klanten van de SVB ontvangen hun ‘post’ via de digitale berichtenbox van MijnOverheid. Dat is een stijging van 10% ten opzichte van begin dit jaar.

Geen omkijken naar
Wijzigingen en aanvragen van klanten worden bij de SVB steeds vaker automatisch verwerkt en daardoor merkt de klant eigenlijk steeds minder van het werk van de SVB. De SVB vindt het belangrijk dat burgers zo gemakkelijk mogelijk krijgen waar zij recht op hebben.

Persoonlijke dienstverlening
Klanten kunnen via Mijn SVB zelf digitaal hun zaken regelen voor bijvoorbeeld de kinderbijslag of AOW. Het portaal Mijn PGB is specifiek bedoeld voor houders van een persoonsgebonden budget (PGB). Onlangs is dit portaal uitgebreid met een extra functionaliteit: het volgen van declaraties. Inloggen kan via beide portalen met DigiD via een beveiligde verbinding. Daarna krijgen zij meteen een persoonlijk overzicht.

Naast de digitale dienstverlening via Mijn SVB en Mijn PGB, kunnen klanten natuurlijk ook via e-mail, telefonisch of per brief contact opnemen met de SVB. Face-to-face contact is mogelijk door een afspraak te maken met één van de servicekantoren van de SVB.

Lees ook de artikelen ‘De klant gaat meer en meer online’ en ‘Integrale dienstverlening langs drie sporen’.